..::شباب اخر شقاوة::..

..::شباب اخر شقاوة شباب جامد وربنا هظبطك::..
 
الرئيسيةالبوابةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..
..::اوعي السريع::..


انثى
عدد الرسائل : 4715
العمر : 37
الدولة / المحافظة : القاهره
تاريخ التسجيل : 06/03/2007

مُساهمةموضوع: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   السبت أغسطس 04, 2007 6:20 pm





ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي

صرخه أولى

صرخه اولى تعلو افواهنا عند استنشاقنا لأول نسمة هواء
هي دليل اننا موجودين
هي دليل حياه
لانعرف من هذه الدنيا شي بل لانستطيع رؤية أي شيء
هي ايامنا الاولى نعيشها بالقرب من ادفء القلوب
نبدأ لنبصر نبصر من حولنا
تبدأ اعيننا تتابع كل ماتقع عليه
لايبكينا الا الجوع والالم

نكبر
نكبر


نخطو خطواتنا الاولى نسرع في الخطى فنسقط
نمسك بالأيدي لتساعدنا على الاتزان
نخطو ونسقط
الى ان نتعلم كيف نثبت خطواتنا
الى ان نستطيع المشي دون مساعدة احد


نكبر
نكبر

نجري ونقفز ونلعب بكل برائه
لانعرف الكثير لانعرف سوى القفز واللعب
لا نحمل من الهموم شيء
اكبر همومنا هي العابنا
قد نبكي ونضحك في اناٌ واحد
قد تسكتنا قطعة حلوى او دميه
نريد ان نسبق الزمن نريد ان نكبر بسرعه
عندما يقال لأحدنا مازلت صغير يقاطعنا بقوله انا لست صغير انا كبير
نقف على اطراف اصابعنا لتطول قاماتنا
ياطفل لاتكبر..
كذا اجمل..
كذا اطهر..
كذا لا هم يتراكم..
كذا لا ضغط لا سكر..
ترى اكبر كذبه عشناها..
(( يالله متى نكبر ))احلم قد ماتقدر..
واذا خفت ..
خبي احلامك بدفتر..
ترى الايام سراقه ..
والاحلام.. تتبخر
نكبر ونكبر ونكبر ونكبر وتكبر مشكلاتنا
نكبر وليتنا لم نكبر
نغرق في هذه الدنيا نحمل من الهموم مايثقل اكتافنا
تختفي تلك الضحكات لتستبدل بآآهااات
اهات لمختلف الأوجاع
هموم كثيره لانستطيع الفرار منها تلاحقنا في كل مكان
حتى في احلامنا
الله يوم انا طفل .. وانام ولا احد قدي
ولا احاكي هموم اليوم .. ولا انطر امل بكره
تداعب امي شعراتي وتمسح يدها خدي
ونومي هادي وساكن .. رعانا الرب في ستره
تلاعب يدي العابي .. وعندي هالزمن وردي
همومي( لعبتي ضاعت) وعندي هم وش كبره
كبرت وزادت همومي .. واحس ان الزمن ضدي
كبرت ونظرة عيوني .. تعيش بداخلي فطره
كبرت وعشت هالدنيا
كبرت ولاهو بيدي
كبرت بشكلي ورسمي .. وقلبي باقي بصغره
وصار الهم يلعب بي مثل دميات في يدي
واسهر ليلي بطوله .. ويعلن رحلته فجره
ياليت .. وليت اني طفل وانام ولا احد قدي
ولا احاكي هموم اليوم .. ولا انطر امل بكره
وقفه مع ذكرياتي
هم خمس أصدقاء وانا السادسه لكل منا شخصيتها المرحه
كنا نملأ ساحات المدرسه بالضحك
كم من المواقف مررنا بها
اذكر عندما كنا نأكل في الفصل
حينها قامت تلك المعلمه بطردنا نحن السته من الفصل
لم نأبه من الطرد بل ذهبنا الى الكفتريا واشترينا كل مالذ وطاب
وجلسنا مكونين حلقه بجانب الفصل
خرجت المعلمه بعد انتهاء الحصه تعلو وجهها ابتسامه
وكأنها تقول (اضحكوا اضحكوا لاحقين على الهم)
هذا موقف من جمله من المواقف التي كنا نجتمع فيها لنضحك
لم تكن دنيانا خاليه من الهموم ولكن كانت همومنا بسيطه
في عرض مانحمله الأن



الان

لكل منا هم او كومه من الهموم
نجتمع لتشكوا كل منا بعض هذه الهموم
اختفت تلك الضحكات التي كانت تخرج من اعماق اعماقنا
حتى لو ضحكنا نضحك كالمثل الذي يقول(هم يضحك وهم يبكي) نحن نعلم ان البوح بهذه الهموم لن يزيلها ولن يمحوها
اتأمل الوجوه لتأخذني الذاكره الى زمن سابق
الوان من الاختلاف بين ماكان وماهو كائن
نــروح المدرسة بدري.. ونضحك داخل الطابور
نحاول نزعج العالم في روحتنا وجيتنا
عشان نأخر الحصه نخبي... علبة الطبــشور
نشاغب بس في الآخــر تميزنا برائتنا
نفرفش .. ليه مانفرفش..؟ما دام الضحك عادتنا
ولكن.. دارت الايام وبان الخافي والمستور
وصار الهم متعلي على قمة سعادتنـــا
كبرنا وصارت الدنيا تصف احزاننا بالدور
وتهدينا الالم والهم غصب عن عين رغبتنا
تعبنا من بلاوينا احد ضايق واحد مقهور
وكلن غارق بهمه وفي الآخر تشتتنا
وانا مااقول غير الا ياليت الزمان يدور
ويرجع للورى فترة نعدل وضع عيشتنا ...
لو ان الزمان يرجع الى الخلف لأستطعت ان اغير امور كثيره
ليس بأستطاعتي ان اغيرها الان
ياليت خطواتي ترجع بحجم خطاويهم .. وتغسل الضحكه جروحي وتداويها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
الفتى المنتظر ســ سم ــم
"*$ .}{. $*"

avatar

ذكر
عدد الرسائل : 2424
تاريخ التسجيل : 04/02/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   السبت أغسطس 04, 2007 6:46 pm

ليت الطفوله تعود يوما
ميرسى يا غدى على التوبيك الهايل ده

_________________


http://3alm2.lolbb.com/index.htm
..:: لا تتحدي إنساناً ليس لديه ما يخسره ولا داعي للخوف من صوت الرصاص فالرصاصة التي تقتلك لن تخيفك ::..
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
smsm
..::لثه زوغير::..
..::لثه زوغير::..
avatar

انثى
عدد الرسائل : 4
العمر : 34
الدولة / المحافظة : مصر
الحاله الاجتماعيه : انسه
تاريخ التسجيل : 04/08/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   السبت أغسطس 04, 2007 8:09 pm

ميرسى ياغدى جميله اوي
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..
..::اوعي السريع::..


انثى
عدد الرسائل : 4715
العمر : 37
الدولة / المحافظة : القاهره
تاريخ التسجيل : 06/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الإثنين أغسطس 06, 2007 2:51 pm

ميرسي ليكووووو انتو جداااا
وانا بجد مبسوطه انه عجبكم
وميرسي ليكو مره تانيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
زائر
زائر
avatar


مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الإثنين أغسطس 06, 2007 3:30 pm

يا جماعة انا مصدقت اكبر
ميرسى يا غدى الموضوع الجميل
كالعادة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..
..::اوعي السريع::..


انثى
عدد الرسائل : 4715
العمر : 37
الدولة / المحافظة : القاهره
تاريخ التسجيل : 06/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   السبت سبتمبر 29, 2007 5:05 pm

هههههههههههههههه
ماصدقت تكبر
صدقني كل مالواحد بيكبر بتكبر همومه معاه
يعني انت عمر همومك 18 سنه هههههههههههه
ميرسي لردك كتييييير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
امير الر
زائر
avatar


مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   السبت سبتمبر 29, 2007 8:23 pm

ليه يا جماعه
الواحد بيتمني يكبر اه
لكن برده اتمني ان تعود الطفوله ولو ليوم واحد فقط
بس مفيش مشكال الا وليها حل
ميرسي يا غدي علي التوبيك الاكثر من هايل ده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عمر المصري
مشرف قسم الألبومات والأغانى
مشرف قسم الألبومات والأغانى


ذكر
عدد الرسائل : 181
العمر : 29
الدولة / المحافظة : مصر/القاهرة
تاريخ التسجيل : 28/08/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الأحد سبتمبر 30, 2007 11:34 pm

هاااااااااااااااااااااايلة يا غدى بالتوبيك الجميل ده
بس الانسان بيمنى انه يكبر مش يصغر
لو ان ممكن في يوم يتمنى انه يصغر علشان يعوض ما فاته وهو صغير
كذلك علشان كل ما الانسان بيكبر الهموم بتزيد معاه اكتر واكتر
ومرة تانية ميررررررررررررسي ليكى يا غدى علي التوبيك الجميل ده

_________________
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..
..::اوعي السريع::..


انثى
عدد الرسائل : 4715
العمر : 37
الدولة / المحافظة : القاهره
تاريخ التسجيل : 06/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الإثنين أكتوبر 01, 2007 7:16 pm

ميرررررررررسي ياايمن علي تعليقك الجميل
وميرسي ليك جدااا ياعمر علي كلامك
فعلا بس الطفوله ده سن جميل جدااا خالي من الهموم والمشاكل
سن بريئ مش بيعرف الكره ولا الحقد
سن زي ماتقولوا مفتحش عينه علي الدنيا
وميرسي ليكوو بجد كتير علي وجودك اللي منورني وعلي تعليقاتكم الجميله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
قائد السراب
..::لثه زوغير::..
..::لثه زوغير::..
avatar

عدد الرسائل : 66
تاريخ التسجيل : 08/05/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الأحد أكتوبر 21, 2007 2:56 am

الله الطفوله جميله جدا

انا بقعد اسمع عن نفسى وانا صغير وعن العمايل الى كانت بيعملها

بقعد اضحك ضحك

ميرسى يا غدى على الموضوع الهايل ده

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
غدي يوسف
..::اوعي السريع::..
..::اوعي السريع::..


انثى
عدد الرسائل : 4715
العمر : 37
الدولة / المحافظة : القاهره
تاريخ التسجيل : 06/03/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الأحد أكتوبر 21, 2007 7:34 pm

هههههههههههه اكيد ياقائد السراب
اجمل ايام ايام الطفوله
ميرسي لردك منور الموضوع
واهلا برجوعك وعودتك للمنتدي مرة تانيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
scorpion
..::احلي زبون::..
..::احلي زبون::..
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 101
العمر : 30
الدولة / المحافظة : القاهرة
تاريخ التسجيل : 18/11/2007

مُساهمةموضوع: رد: ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي   الأحد نوفمبر 25, 2007 2:45 am

الموضوع هااااااااااااااايل
.....................ولكن

هو كل الاطفال عاشوا طفولة حلوة
اشك في الموضوع


;uug
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
 
ليتني طفل وكل همي ...... لعبتي
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
..::شباب اخر شقاوة::.. :: ..::أقسام شقاوة العامه::.. :: ..::الشباب للنقاش العام::..-
انتقل الى: